Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold měl ve druhém čtvrtletí tržby 6,43 miliardy eur (asi 164 miliard Kč), což je meziroční nárůst o 11,5 procenta. Výsledek ovšem zaostal za odhady analytiků v anketě agentury Reuters, kteří v průměru čekali růst tržeb na 6,56 miliardy eur.

Podnik nesplnil odhady navzdory tomu, že dál těžil z vyššího zájmu lidí o nákup potravin. V době hospodářské krize mají spotřebitelé tendenci méně chodit do restaurací a více si vařit doma, čehož se Ahold snaží využít.

Ahold provozuje v Nizozemsku a na dalších trzích v Evropě obchody pod značkou Albert. Ve Spojených státech má řetězce Stop & Shop a Giant. Vedení firmy uvedlo, že pro druhé čtvrtletí byla charakteristická nižší inflace, což společnosti umožnilo více se zaměřit na cenovou politiku a propagaci.

Ahold měl prospěch z restrukturalizace ještě dříve, než řada jeho rivalů. Daří se mu tak lákat spotřebitele i v situaci, která lidi nutí více šetřit. Zatímco v USA Ahold upravil skladbu svých značek a snížil ceny, v Nizozemsku se mu daří zvyšovat podíl na trhu.

Tržby v amerických řetězcích Stop & Shop a Giant-Landover vzrostly o 2,8 procenta na 4,1 miliardy dolarů. Další americký řetězec Giant-Carlisle tržby zvýšil o 0,4 procenta na 1,1 miliardy dolarů.

Na nizozemském trhu, kde Ahold provozuje dominantní řetězec Albert Heijn, se tržby zvýšily o 7,8 procenta na 2,2 miliardy eur.