Americká internetová společnost Yahoo se v posledním čtvrtletí loňského roku propadla do ztráty 303 milionů dolarů (6,3 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 205,7 milionů dolarů ve stejném období předloni. Ztrátu však způsobily odpisy a mimořádné náklady na restrukturalizaci. Bez zahrnutí těchto nákladů zisk společností stoupl na 238 milionů dolarů. Informovala o tom ve středu agentura Reuters.

Yahoo ve čtvrtletí zaúčtovala náklady na propuštění 1500 zaměstnanců. Příjmy společnosti se snížily o jedno procento na 1,81 miliardy dolarů. Po odečtení plateb, které platí svým reklamním partnerům, příjmy činily 1,38 miliardy dolarů. Příjmy Yahoo stejně jako u většiny dalších internetových společností závisí převážně na reklamě.

Výkon Yahoo v posledním loňském čtvrtletí nebyl tak ohromující, jako konkurenční společnosti Google, jejíž příjmy stouply o 18 procent. Výsledky však potěšily investory, protože byly nad jejich očekáváním.

Změna ve vedení firmy

Výsledky se změnily jakmile vystřídala Carol Bartz na vedoucím křesle spoluzakladatele společnosti Jerryho Yanga. Zang odstoupil z funkce poté, co odmítl loni nabídku od Microsoftu v hodnotě 47,5 miliard dolarů. Tento krok však znepokojil akcionáře společnosti.

"Společnost provedla významné investice, přičemž došlo i k výrazné restrukturalizaci nákladů. Vydobyla si tím lepší pozici, aby se bránila probíhající ekonomické krizi," uvedla Bartzová pro zpravodajský server BBC.

Yahoo je v posledních 12 měsících pod velkým tlakem. Firma vedla několik jednání o spojení s firmami Microsoft, Google a s AOL, divizí Time Warner, všechna však skončila bez dohody. Během této doby firma ztratila podíl na trhu vyhledávací reklamy a zájem o další reklamu prudce klesl kvůli recesi ve Spojených státech.

Více o tématu - čtěte ZDE

V prvním čtvrtletí firma očekává zisk před zdaněním, odpisy a úroky v rozmezí 365 až 415 milionů dolarů. Analytici v průměru počítají se ziskem až 485 milionů dolarů.