Nábytek je jediný sortiment, při jehož nakupování ženy aktivněji využívají kreditních karet než muži. V ostatních oblastech naopak svými kreditními kartami více platí muži, zejména pokud jde o nakupování v hobbymarketech a obchodech s elektronikou. Vyplývá to z údajů a průzkumů společnosti GE Money Multiservis.

Jak muži, tak ženy považují kreditní karty za moderní a užitečný nástroj k placení, a to i pokud jde o každodenní nákupy. Ty ženy absolvují až pětkrát častěji než muži, přesto mají lepší přehled o svých útratách. Zapisují si je totiž.

Čtěte také

Podle výsledků průzkumů pořizují lidé v Česku elektroniku nebo nábytek ve srovnání s jinými středoevropskými národy nejčastěji. Prodejny nábytku jsou však jediným místem, kde ženy utrácejí prostřednictvím kreditních karet více než muži. Podle průzkumu platí tímto způsobem více ženy u čtyř z pěti největších prodejců nábytku v České republice.

V jiných oblastech maloobchodu jsou aktivnějšími uživateli kreditních karet muži. Nejvíce to platí pro nakupování v hobbymarketech a obchodech s elektronikou. Zde je rozdíl mezi pohlavími ještě výraznější, než jak je tomu u prodejců nábytku. Na muže totiž připadají přibližně dvě třetiny financované částky v hobbymarketech, u prodejců elektroniky je to jen o něco málo méně.

Každodenní nákupy dělá jen 4 procenta mužů

"S velkou nadsázkou lze říci, že ženy a muži mají rozdělenou práci při zařizování domácnosti – ženy nakoupí nábytek a muži vybaví byt či dům elektronikou," říká Viktor Houška, business development manager GE Money Multiservis.

Výsledky průzkumů GE Money Multiservis ukazují, že každodenní nákupy přiznávají pouhá 4 procenta českých mužů, zatímco ženy jsou až pětkrát aktivnější. Většina Čechů souhlasí s tím, že pro muže je nakupování nezbytnou nutností.

Téměř každý šestý muž je přesvědčen o tom, že ženy nakupují efektivněji a až dvě třetiny Čechů si myslí, že ženy jsou schopnější efektivněji řídit rodinný rozpočet. Navíc až tři čtvrtiny Češek mají přehled o svém majetku a každá šestá žena přesně ví, za co měsíčně utrácí. Ženy si totiž své výdaje zapisují. Na rozdíl od mužů až 60 procent žen vyhodnocuje všechny možnosti, jak minimalizovat své výdaje.