Největší světový výrobce potravin Nestlé vykázal v prvním čtvrtletí letošního roku vzrůst tržeb o 3,8 procenta. Jedná se však o takzvaný organický růst, kde se nepočítá s kurzovými výkyvy ani s vlivem akvizic. Celkově se tržby propadly o 2,1 procenta na 25,2 miliardy franků (asi 450,6 miliardy korun). Informovala o tom ve středu agentura Reuters.

Jedenáct analytiků dotazovaných agenturou Reuters počítalo s růstem tržeb o 1,2 procenta na 26 miliard švýcarských franků. V organickém sektoru očekávali růst o 3,7 procenta.

I vhledem k celosvětovému útlumu ekonomiky, švýcarská společnost představila optimistické výhledy pro rok 2009. Podle nich by se měly tržby letos zvýšit nejméně o pět procent. Dlouhodobý výhled počítá s růstem tržeb o pět až šest procent.

Úspěšný byl pro firmu už loňský rok, kdy se tržby zvýšily o 8,3 procenta. Nestlé se tak s růstem dostala vysoko nad dlouhodobý plán.

Připraven na krizi

Nestlé vyrábí širokou škálu cukrovinek a dalších potravin, včetně například kávy Nescafé, čokoládových tyčinek KitKat a polévek Maggi. Podnik je teď podle analytiků ve srovnání s konkurencí lépe připraven na to, aby se vypořádal s dopady globální recese. Vedle širokého sortimentu by podniku měla pomoci i působnost na mnoha trzích.

Francouzská potravinářská skupina Danone začátkem dubna uvedla, že trvá na svém původním výhledu tvorby zisku na letošní rok. Díky poptávce po kojenecké výživě a produktech zdravé výživy podnik během prvního čtvrtletí zvýšil tržby o jedno procento.