Na pražskou burzu cenných papírů chystá vstup nová firma. Podle Mladé fronty Dnes na ni chce své cenné papíry již do konce ledna uvést společnost KIT Digital, jejíž hlavní byznys spočívá ve zprostředkovávání internetových přenosů, videí či živých vystoupení. Pro MfD to uvedl šéf KIT Digital Kaleil Isaza Tuzman.

Podle serveru investicniweb.cz by se však akcie neměly obchodovat v tzv. dualním listingu podobně jako například akcie mediální společnosti CME nebo operátora Telefónica O2.

"Burza velmi vítá zájem společnosti z oboru IT, neboť se jedná o segment, který ještě není na trhu zastoupení. Případný úspěšný úpis by zcela jistě ukázal, že je pražská burza vhodným trhem i pro emise z technologické oblasti," uvedl v reakci na zprávu šéf pražské burzy Petr Koblic s tím, že více lze říci až po oficiálního oznámením IPO firmou.

Před KIT Digital naposledy na český nejvýznamnější trh cenných papírů vstoupily v květnu 2008 akcie těžební společnosti New World Resources.

Vlastník audiovizuální Visual Connection

Společnost KIT Digital, firma původně sídlící v Dubaji, již přesídlila své ústředí do Prahy, odkud nyní řídí své celosvětové aktivity.

Střední a východní Evropa totiž podle MfD nyní tvoří zhruba 55 procent veškerých příjmů KIT Digital. V současnosti pracuje v pražské centrále asi 70 lidí, přičemž se v nadcházejících týdnech jejich počet zvedne až na 120.

Hodnota emise, kterou podnik chystá, prozatím není zřejmá. "Prezentaci svých záměrů českým investorům zahájíme do dvou týdnů a v řádu týdnů, ideálně do konce ledna, bychom chtěli vstoupit na burzu," řekl Tuzman deníku.

Společnost obchoduje své akcie na newyorské technologické burze NASDAQ, na kterou vstoupila 13. srpna loňského roku. Podle Tuzmana tam zůstane i po uvedení nových akcií na pražské burze. V České republice firma operuje jako majoritní vlastník společnosti Visual Connection,

Za českou centrálou poměrně neznámé KIT Digital stojí lidé, kteří na počátku devadesátých let v Praze založili společnost Visual Connection. Jejím hlavním zaměřením je digitalizace, zpracování, distribuce a archivace audiovizuálních materiálů a také přenosy videa po internetu.

Tu v říjnu roku 2008 koupil právě dubajský podnik KIT Digital. Hodnota podniku je nyní 117 milionů USD, napsala Mladá fronta Dnes.