Americká internetová společnost Yahoo se ve čtvrtém čtvrtletí vrátila k zisku. Čistý zisk činil 153 milionů USD (2,8 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 303 milionů USD ve stejném období předchozího roku. Firmě pomohla stabilizace na trhu s internetovou reklamou, který v posledním roce prudce klesal, a předchozí snižování nákladů.

Výkon firmy v období říjen až prosinec byl nejlepší za poslední zhruba rok, kdy byla do čela firmy jmenována Carol Bartzová. Příjmy společnosti však klesly o čtyři procenta na 1,73 miliardy USD. I zde jsou však vidět známky zlepšení, protože za devět měsíců 2009 se příjmy propadly o 12 procent. V prvním čtvrtletí již Yahoo očekává obnovení růstu příjmů.

Bez zahrnutí mimořádných položek spojených hlavně s plánovanou spoluprací s Microsoftem zisk činil 15 centů na akcii. Překonal tak odhady analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří očekávali v průměru zisk jen 11 centů na akcii.

Yahoo se loni v létě dohodla na desetiletém partnerství v oblasti internetového vyhledávání a reklamy se společností Microsoft. Partnerství by mělo oslabit dominantní postavení největšího internetového vyhledávače Google na trhu s internetovou reklamou. Pokud dohodu schválí antimonopolní úřady, což se očekává, měly by se výhody partnerství odrazit ve výsledcích firmy ve druhé polovině letošního roku, napsala agentura AP.