Největší český slevový server Slevomat chce zvýšit svou nabídku kuponů i o slevy, které si do něj zadají samy firmy. Nabídku tak může rozšířit ze sedmi velkých českých měst, kde nyní nabízí firemní slevy, i do menších obcí.

Firmy si vytvoří svůj profil a pak na něm nabízet se slevou své služby. Nabídku budou zadávat samy. “Firmy si zadají slevu samy a ta se pak objeví ve speciální sekci, kterou si návštěvníci serveru nastaví sami podle preferencí nabídek a podle svého bydliště,” popisuje šéf a jeden ze spolumajitelů Slevomatu Tomáš Čupr.

“Firma bude platit provizi teprve poté, co svůj produkt skutečně prodá zákazníkovi,” dodal Čupr.

Podle něj je to alternativa ke katalogovým zápisům, které nabízejí servery jako Seznam.cz či Centrum.cz. Na serveru Slevomat se pak nabídka slevy objeví po ověření do jednoho dne, server si strhne desetiprocentní provizi z každého prodaného kuponu.

O službu už předběžně projevily po týdnu zkušebního provozu zájem dva tisíce firem. “Do konce roku jich chceme mít patnáct tisíc,” řekl Čupr.

Slevomat byl loni prvním portálem hromadného nakupování, který nabídl uživatelům slevy do restaurací, fitness center či hotelů. Loni proběhl boom slevových serverů na českém trhu - nyní jich v Česku existuje přes stovku.

Koncept vychází z amerického serveru Groupon, který nedávno odmítl šestimiliardovou nabídku na převzetí od vyhledávacího gigantu Google.