Zisk řetězce restaurací s rychlým občerstvením McDonald's v prvním čtvrtletí letošního roku stoupl navzdory krizi o čtyři procenta na 979,5 milionu dolarů (20,5 miliardy Kč). Výsledky překonaly odhady analytiků; společnosti se díky nabídce levného jídla podařilo přilákat do svých restaurací více zákazníků.

Zisk na akcii činil 87 centů, analytici přitom v průměru očekávali zisk jen 82 centů na akcii. Silnější dolar snížil zisk o osm centů na akcii, avšak firma současně zaúčtovala mimořádný zisk čtyři centy na akcii z prodeje minoritního podílu v Redbox Automated Retail LLC, což je firma, která půjčuje DVD pomocí automatů v ceně dolar na noc.

Srovnatelné tržby, což znamená tržby v restauracích otevřených nejméně jeden rok, se zvýšily o 4,3 procenta. Růst firma zaznamenala ve všech regionech. V USA srovnatelné tržby stouply o 4,7 procenta a firmě se podařilo zvýšit podíl na trhu, hlavně díky zájmu o kuřecí maso, snídaně a nápoje. Celkové tržby se však snížily o deset procent na 5,08 miliardy dolarů. Důvodem je hlavně silný dolar, který snižuje příjmy ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu.

Firma dodala, že tržby již několik měsíců zvyšuje nabídka nových menu s kuřecím masem a kávou. Firma přidala ke všem menu v USA i nabídku espresa. Podle analytiků se McDonald's díky rozšíření nabídky kávy stává silným konkurentem klasickým kavárenským řetězcům, kterým kdysi vládl Starbucks. Ten nyní naopak uzavírá pobočky a propouští, napsala agentura AP.